Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2011

Καταστροφή, εγκατάλειψη και λεηλασία της μετρικής γραμμής Κιάτου – Πάτρας


 φωτογραφία «N.Κ.»

Αναγνώστες μας έστειλαν αποκαλυπτικές φωτογραφίες σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στις εγκαταστάσεις και τη μετρική γραμμή Κιάτο – Πάτρα. Όπως είναι γνωστό, η κυκλοφορία σε αυτή τη γραμμή έχει διακοπεί επ’ αόριστον… Αυτή η γραμμή είχε την ατυχία να έχει χαραχτεί πριν 120 και πλέον χρόνια, εκεί που σήμερα κατασκευάζεται ο νέος ιδιωτικός «υπεραυτοκινητόδρομος, Ολυμπία Οδός» και η νέα ΣΓΥΤ (σύγχρονη διπλή διεθνούς εύρους γραμμή υψηλών ταχυτήτων) του ΟΣΕ. Οι συμβάσεις για την κατασκευή της ΣΓΥΤ και του αυτοκινητόδρομου προέβλεπαν την ταυτόχρονη λειτουργία της υφιστάμενης μετρικής γραμμής, καθώς και την υποχρέωση των αναδόχων για αποκατάσταση οποιασδήποτε ζημιάς και για υιοθέτηση πιθανών παραλλαγών για την χωροθέτηση και των τριών συγκοινωνιακών διαδρόμων.

φωτογραφία «N.B.» 

Αυτή τη στιγμή όμως ενώ τα έργα του αυτοκινητοδρόμου προχωρούν, της ΣΓΥΤ έχουν σχεδόν παγώσει και η μετρική γραμμή έχει καταστραφεί σε πάρα πολλά σημεία χάριν των εργασιών στους άλλους δυο διαδρόμους. Η σιδηροδρομική συγκοινωνία έχει καταργηθεί και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διενεργεί δρομολόγια με λεωφορεία στο τμήμα Αθήνα – Πάτρα. Όπως έχουμε δει, πληροφορηθεί και μπορείτε να διαπιστώσετε και στις φωτογραφίες, η μετρική γραμμή έχει υποστεί τεράστια καταστροφή. 


φωτογραφίες «N.Κ.» 

Κανείς δεν φαίνεται να γνωρίζει «τι μέλλει γενέσθαι» και αν ποτέ πρόκειται να αποκατασταθούν οι ζημιές ή να ολοκληρωθούν τα έργα στο νέο σιδηροδρομικό διάδρομο, ο οποίος, για άγνωστους λόγους, δεν προχωρά, ενώ οι εργολάβοι της Ολυμπίας Οδού είναι σαν να κάνουν ό,τι μπορούν για να θαφτεί κυριολεκτικά η γραμμή. Περιουσία του σιδηροδρόμου (δική μας δηλαδή) έχει καταπατηθεί, καταστραφεί και είναι θέμα χρόνου να αρχίσει να λεηλατείται ολοκληρωτικά. 

 φωτογραφία «N.B.»  

Όπως μπορείτε να δείτε, η καλωδίωση έχει ήδη λεηλατηθεί πέρα για πέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα καλώδια φέρουν ημερομηνία 2001… Ο ΣΣ Ξυλοκάστρου έχει καταστραφεί και λεηλατηθεί εντελώς και είναι σίγουρο ότι δεν είναι ο μόνος... Σε αυτόν υπάρχει ακόμα η ανακοίνωση με την οποία ο ΟΣΕ κατάργησε τη γραμμή εν μια νυκτί, κάνοντας λόγο για «προσωρινή ενόχληση» λόγω έργων από το 2009. 



φωτογραφίες «N.B.»

 Αλήθεια, υπάρχει κάποιος υπεύθυνος από τον οργανισμό, το υπουργείο συγκοινωνιών, από την κυβέρνηση κλπ, ο οποίος μπορεί να δικαιολογήσει αυτή την κατάσταση; 

> Υπάρχει κάποιος ο οποίος μπορεί να εξηγήσει με ποια μέτρα και σταθμά αποφασίστηκε να καταργηθεί η σιδηροδρομική συγκοινωνία, ενώ η κίνηση των αυτοκινήτων στην υφιστάμενη «εθνική οδό» διενεργείται κανονικά έστω και με παραλλαγές και ρυθμίσεις;

> Μπορεί κανείς να κατονομάσει τους υπεύθυνους για αυτές τις αποφάσεις και άρα για όλες τις συνέπειες που προκύπτουν από αυτή την κατάσταση;

> Αυτά όλα δεν συνιστούν μέγα σκάνδαλο και εξαπάτηση;

> Ποιός εγγυάται πως αυτό δεν θα επαναληφθεί με όλες τις γραμμές των δρομολογίων που πρόσφατα διεκόπησαν;

> Αν οι διακοπές δρομολογίων γίνονται για λόγους «εξυγίανσης & εξοικονόμησης», έχουν ληφθεί υπόψη τα κόστη επισκευών και  επαναφοράς;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου